חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך עסקים באיחוד האמירויות

מדריך עסקים באיחוד האמירויות

מדריך עסקים באיחוד האמירויות

השקעות של אנשי עסקים מאיחוד האמירויות בישראל

הקשרים הכלכליים המתגברים בין איחוד האמירויות הערביות וישראל הובילו לגידול בהשקעות של אנשי עסקים מהאמירויות בשוק הישראלי. משרדנו לקח חלק בכתיבת מדריך עסקים אשר יצא לאור ב2021 ע"י חברה ישראלית וחברה אמירתית, ובתמיכת משרד החוץ, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים וחברות אמירתיות נוספות. משרדנו סקר במדריך את הטבות המס הקיימות בישראל מכוח חוק עידוד השקעות הון.

לקריאת המדריך לחצו כאן.

אזור סחר חופשי

אזורי סחר חופשי הם אזורים מוגדרים בתוך מדינה שבהם עסקים פועלים תחת תקנות מכס מקלות, תמריצי מס ועוד. אזורים אלה נועדו לקדם צמיחה כלכלית, למשוך השקעות זרות ולהקל על סחר בינלאומי על ידי מתן תמריצים מיוחדים ותהליכי רגולציה יעילים.

בכל רחבי איחוד האמירויות קיימים אזורי סחר חופשי. באזורים אלה הקמת החברות קלה יותר.
כמו כן, קיימים שם גם פטורים מתשלום מס חברות גם לחברות החייבות במס (פטור זמני שניתן להאריך). באיחוד האמירויות יש מעל 40 אזורי סחר חופשי שונים, ולכל אחד מהם כללים נפרדים. ההחלטה האם להקים חברה באזור כזה או אחר איננה פשוטה וההבדלים בעלויות הם משמעותיים.

מס בשבע האמירויות

 

מס באבו דאבי

אבו דאבי היא עיר הבירה של האיחוד. האמיר של אבו דאבי הוא גם נשיא הפדרציה של האמירויות. אבו דאבי היא האמירות הכי גדולה מהאיחוד בשטח של 84% משטח האיחוד. אבו דאבי היא האמירות המובילה ביותר בתחום האנרגיה. בשנים האחרונות היא מנסה לבסס את הכלכלה שלה על תחומים נוספים. כן התיירות באבו דאבי היא גורם משמעותי בצמיחת הכלכלה בשטחה. המס באבו דאבי כפוף לשיטת המיסוי הרגילה באיחוד האמירויות אך באבו דאבי נגבים המסים הגבוהים ביותר היות ורוב תפוקת הנפט באמירויות מופקת מאבו דאבי.

מס בדובאי

דובאי היא האמירות השנייה בגודלה בשטחה באיחוד. היא מובילה מבחינת סחר ופיננסים ונחשבת ל"יהלום שבכתר".
בדובאי קיימים מספר אזורי סחר חופשי ובשנים האחרונות הפכה דובאי למוקד מוביל לעסקים בתחום ההייטק.
בדובאי נמצאים משאבי נפט רבים, אך האמירות התפתחה בצורה משמעותית (ויזומה) כך שמשאבי הנפט כבר לא מהווים את מקור ההכנסה היחידי של המדינה.

המיסוי בדובאי כפוף לשיטת המיסוי באיחוד האמירויות ולכן אין מס פדרלי בדובאי. אין מס הכנסה על יחידים, והכנסות בדובאי ממוסות רק על בסיס הכנסה שהופקה ונצמחה בשטחה של דובאי.

שוק הנדל"ן בדובאי התפתח בצורה משמעותית בשנים האחרונות. בחמש השנים האחרונות הייתה עליה של למעלה מ-40% במספר תושבי האמירות, עליה שגרמה בין היתר לעליה במחירי הנדל"ן.

מיסוי הנדל"ן הגבוה ביותר באמירויות הוא המס על הנדל"ן בדובאי, הגם שהוא נמוך בצורה משמעותית מאשר ברוב העולם. כאמור לעיל, המס היחיד שקיים על נדל"ן הדובאי הוא "מס העברה" בשיעור של 4% אשר סטטורית אמור להתחלק בין הקונה למוכר הנכס.

מידע נוסף ועדכני באשר לעסקאות נדל"ן בדובאי, מחירי הנדל"ן בדובאי ואפשרות לבצע עסקאות כאלה ניתן למצוא באתר של עו"ד אוהד שפק, עורך דין מומחה בעסקאות נדל"ן בינלאומיות, בוגר משרד החוץ אשר מסייע לישראלים רבים לרכוש נדל"ן בחו"ל.

שארג'ה

שארג'ה היא האמירות השלישית בגדולה מבין האמירויות. היא נחשבת כבירת התרבות של האיחוד. קיימים באמירות שני אזורי סחר חופשי והיא מקדמת חדשנות ויזמות: בשטחה ישנם 45,000 עסקים קטנים ובינוניים.

עג'אמן

עג'אמן היא האמירות הקטנה ביותר מבין אמירויות האיחוד (0.3% משטח האיחוד). האמירות מחוברת בכבישים לאמירויות השכנות לה, דובאי וראס אל חיימה.

אום אל קיוין

אום אל קיוין היא האמירות השנייה הקטנה ביותר והכי פחות מאוכלסת. אחד מענפי הכלכלה המובילים באמירות זו הוא ענף הדייג והיא מייצאת הרבה דגה לאירופה ולמזרח התיכון. קיים באמירות זו נמל מרכזי ואזור סחר חופשי.

ראס אל חיימה

ראס אל חיימה היא האמירות הרביעית בגודלה. היא ידועה בשל הנמל המשגשג שלה והפנינים המצויות בשטחה. היא האמירות המובילה בתחום ייצור הבטון באיחוד והיא הבית ליצרני התרופות הגדולים ביותר באיחוד. באמירות זו יש מספר אזורי סחר חופשי.

פוג'יירה

פוג'יירה היא האמירות היחידה שממוקמת רק על חופה המזרחי של האיחוד. הכלכלה שלה מבוססת על חקלאות ודייג. האמירות מהווה את הגישה היחידה של האיחוד לאוקיינוס ההודי ומשכך בעלת גישה להרבה נתיבי סחר. באמירות קיים נמל רב תכליתי והוא מהווה ביתם של חברות המשלוחים הגדולות בעולם. אזור הסחר של פוג'יירה המקיף את הנמל מקדם השקעות זרות בבנקאות ומסחר.

הקמת חברה באיחוד האמירויות

ישנן 3 סוגי חברות באיחוד האמירויות:

  1. Offshore
  2. Free Zone
  3.  LLC company – Mainland

חברות  Offshore

המונח offshore מתייחס לחברות אשר התאגדו מחוץ לתחום השיפוט של רשות המס במדינה בה היא מתכננת לפעול. על מנת שחברת Offshore תוכל לפעול באיחוד האמירויות, עליה להירשם באמצעות סוכן רשום אמירתי. זוהי דרך ההתאגדות המהירה (עד 3 ימי עסקים) והזולה ביותר באיחוד האמירויות.
רישום מסוג זה הוא המומלץ ביותר בעבור חברות אחזקה וחברות בינלאומיות המעוניינות לפעול באיחוד האמירויות ולהנות משלל הטבות המס שמוצעות.

היתרונות:
  • מאפשר 100% אחזקה של החברה בידי יחידים או ישויות שאינם תושבי האיחוד.
  • מאפשר להנות מכלל הטבות המס באיחוד האמירויות.
  • תהליך רישום זול ומהיר ובעלויות תפעול וחידוש נמוכות.
  • מאפשר אחזקת חשבון בנק עסקי באמירויות.
  • מאפשר אחזקת נדל"ן עסקי (במקומות מוגדרים ותחת הגבלות).
  • חשאיות וחיסיון מידע.
חסרונות:
  • לא מאפשר לנהל עסקים בתוך האיחוד או עם תושבי האיחוד.
  • לא מאפשר קבלת ויזה.
  • איסור על ביצוע פעולות מתחום הביטוח, התעופה או הבנקאות (על אף שמותר להחזיק חשבון אמירתי).

למשרדנו קשרים עם חברות רואי חשבון באיחוד האמירויות בעלות מעמד סוכן רשום ומבצעות רישום של חברות זרות בצורה יעילה ופשוטה. למידע נוסף, צרו איתנו קשר.

חברות  Free Zone

באיחוד האמירויות יש יותר מ-70 אזורי סחר חופשיים. כל אזור סחר חופשי מציע מגוון של פעילויות עסקיות ספציפיות לחברות זרות. לכל אזור סחר יש הגדרות שונות, מחירי תפעול ועלויות אחזקה שונות ויתרונות וחסרונות בהתאם למיקומו הגאוגרפי ואפשרויות המסחר הקיימות בו. אזורי המסחר הנחשבים והגדולים ביותר הםDMCC, JAFZA, DSO, Ajman, SHAMS, UAQ, RAKEZ .

נמליץ על חברות Free Zone ללקוחות אשר נמצאים פיזית באיחוד האמירויות, ומעוניינים בזכאות לאשרת שהייה (ויזה) ורישיון מסחר בתוך איחוד האמירויות. זאת כמובן תוך שהם נהנים משלל הטבות המס באיחוד האמירויות.

כאמור, ישנם עשרות אזורי סחר חופשיים באיחוד, במסגרת שירותינו, אנו מסייעים ללקוח לבחור את האזור הפעילות המותאם ביותר לצרכיו העסקיים האישיים.

חברות  Mainland

אלו הן חברות אשר רשומות כחברות השייכות לאיחוד האמירויות ופועלות בכלל שטחי האמירויות ומחוץ לאזורים החופשיים. במרבית המקרים על מנת שחברה תירשם כ-mainland, מרבית האחזקה בחברה צריכה להיות בידי תושב האמירויות. יצוין שישנם תחומים מקצועיים/שירותים אשר החוק מתיר שיהיו ב-100% בעלות זרה.

היתרונות:
  • פטור מלא ממס הכנסה אישי, מס חברות ומע"מ.
  • גישה למגוון רחב של רישיונות פרסומיים, קמעונאיים, מקצועיים ותעשייתיים.
  • איגוד חברה בטווח זמנים של 1-2 שבועות.
  • החברה תוכל לבצע עסקים ברחבי איחוד האמירויות וכל העולם ללא אף מגבלה טריטוריאלית, בניגוד לחברות הרשומות כFree zone.
  • מאפשר רכישת/השכרת נדל"ן עסקי, מקומות אחסון וקרקעות בכל שטחי האיחוד.
  • אין צורך בהון מנייתי.
חסרונות:

על חברה להחזיק משרד רשמי באיחוד האמירויות ואינה יכולה לרשום משרד וירטואלי (flexi-desk / flexi-office).

לקריאה על אמנת מס ישראל – איחוד האמירויות לחץ כאן

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים