חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשרד בתקשורת

אתר Mako - גילוי מרצון |
13.03.24

בעל חברה שהעלימה מאות אלפי שקלים נחלץ ממאסר בפועל

בדיון, נמרוד ירון, רואה חשבון ובכיר לשעבר ברשות המסים, מפרט על בעל חברה שהעלימה מאות אלפי שקלים נחלץ ממאסר בפועל.
במשך שנה וחודשיים ניכה הבעלים של חברת כוח-אדם מס תשומות באופן פסול ובמטרה להתחמק ממס של 541,000 שקל. בשל קשיים ראייתיים והעדר עבר פלילי השופט הקל וקבע שניתן להסתפק בעבודות שירות.

אתר Ynet - גילוי מרצון |
12.02.24

צמצום קנסות ועונשים באמצעות הליכי גילוי מרצון

לאחרונה ניתנה החלטת בית משפט השלום בחיפה בעניין כתב אישום שהוגד כנגד רב-חובל בגין אי דיווח על הכנסות בסך 824,489, ששיעור המס הנובע מהן הוא 140,163 שקל. משרדנו מלווה הליכי גילוי מרצון אשר במסגרתם ניתן להסדיר כספים שלא דווחו כהלכה לרשויות המס על מנת למנוע הטלת אחריות פלילית ולצמצם קנסות. בעת הקרובה רשות המיסים מתכוונת לפרסם נוהל גילוי מרצון חדש ובכך להחזיר את הנוהל שבעבר חל כהוראת שעה. יש לציין כי במקרה של רב החובל, השופט התחשב בשיקולים לטובת רב- החובל כמו העובדה שנאלץ לעקור פעמיים ממקום מושבו במהלך מלחמת "חרבות ברזל". אולם שיקולים שיכולים להקל על נישום, לא תמיד יעמדו, לפיכך חשוב להיעזר באנשי מקצוע המתמקצעים בהליכים מאין אלה.

אתר Ynet - דיוני שומה |
31.01.24

מהי מלגזה? שופט מתח ביקורת על רשות המסים

בדיון, נמרוד ירון, רואה חשבון ובכיר לשעבר ברשות המסים, מפרט את המאבק המשפטי שהתרחש בין רשות המסים ליבואנית. נציגי רשות המסים ניסו להוכיח בפני בית המשפט כי כלים טכנולוגיים מתקדמים אינם נכללים בהגדרה של "מלגזות", ועל כן יש לשלם עליהן מכס. לעומת זאת, השופט לא קיבל את טיעוניהם וקבע כי הכלים המדוברים אכן מתאימים להגדרה של מלגזות, מה שהוביל לפטור ממכס. האירוע מדגיש את האתגרים הקיימים בקביעת מדיניות המכס וסיווגים מסחריים בעידן הטכנולוגי המתקדם.

אתר אלבני "Faktor" - מיסוי בינלאומי |
27.01.24

כתבה שהתפרסמה ביום השואה הבינלאומי בעיתון האלבני - "Faktor" על: יחסי אלבניה וישראל - התחממות ביחסים בין המדינות

בין אלבניה וישראל היה מאז ומתמיד קשר היסטורי מיוחד. היהודים בישראל לעולם יזכרו את אלבניה כמדינה היחידה שהייתה תחת שלטון מדינות הציר, אשר בה עלה מספר היהודים ממספרם לפני השואה.

על הקשר ההיסטורי העמוק בין העמים וההרגשה הנעימה שמקבלים אנשי עסקים ישראלים באלבניה לדעתי יעמיקו את שיתוף הפעולה בין המדינות.

לקריאה באתר "Faktor" – לחץ כאן

רשת התקשורת "רלוונט" - תכנון מס |
21.01.24

ראיון של רו"ח (משפטן) נמרוד ירון ב"רלוונט" בנושא רווחים כלואים והמשמעויות של "נוהל הדיבידנד הכפוי"

הריאיון עסק בהחלטת רשות המסים להקים וועדה אשר תאתר "רווחים כלואים" ותכפה את חלוקתם. רווחים כלואים הם רווחים אשר הפיקה חברה ולמעשה השאירה אותם "כלואים" בחברה.

כעת, רשות המיסים החליטה להפעיל סנקציות שייאלצו את החברות לחלק את הרווחים הכלואים. בראיון ברשת התקשורת "רלוונט" הסביר רו"ח (משפטן) נמרוד ירון את משמעויות של הסנקציה, הרעיון מאחוריה והאופנים שבהם ניתן להתמודד עם הסנקציה.

אתר Ynet - גילוי מרצון קריפטו |
04.01.24

נוהל מסים על רווחי קריפטו: למי הוא בעצם עוזר?

נמרוד ירון רו"ח, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על נוהל שפורסם השבוע על ידי רשות המסים. הנוהל נקרא "נוהל הוראת שעה לקבלת כספי מסים בשל רווח ממימוש אמצעי תשלום מבוזר".

אתר PsakDin - גילוי מרצון קריפטו |
03.01.24

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על נוהל חדש מאפשר למי שהרוויח מפעילות במטבעות קריפטוגרפיים ו-NFT להעביר לארץ את כספי המיסים כשהבנקים מסרבים לשתף פעולה. זה משרת בעיקר את רשות המסים.

רשת התקשורת "רלוונט" - תכנון מס |
29.11.23

ראיון של נמרוד ירון בנושא הטבות מס לעולים חדשים ותושבים חוזרים החוזרים ועולים ארצה בעקבות האנטישמיות הגואה ברחבי העולם.
הריאיון עסק בהטבות המס המגוונות המוענקות לתושבים חוזרים ועולים חדשים והאופן שיש לממש אותן. נושא זה מקבל חשיבות רבה בימים אלה לאור גלי העלייה והחזרה ארצה הנובעים מאנטישמיות שישראלים בחו"ל חווים.
 
הודגש כי קבלת זכאות מיטבית לכלל ההטבות כמו גם קבלת מעמד מתאים בעיניי רשות המיסים, הם לא עניין של מה בכך ודורשים ליווי של אנשי מקצוע מנוסים. משרדנו יקיים בעת הקרובה וובינר אשר יעסוק במימוש הטבות המס והפטורים השונים, היערכות לתום תקופת הפטור, שנת הסתגלות ונושאים מהותיים נוספים.  מוזמנים להירשם.

עיתון בצ'כיה - מיסוי בינלאומי |
27.11.23

נמרוד ירון התראיין לעיתון "היום" בצ'כיה - המלחמה משפיעה גם על העדפות הכלכליות של ישראלים

בראיון נמרוד סיפר שישראלים בתקופה זו מעדיפים לעשות עסקאות עם מדינות תומכות ישראל ושהאנטישמיות הגואה באירופה גורמת להמון יהודים לחשוב על עלייה לארץ וכך להגביר את הביקוש לנדל"ן בישראל.

בנוסף, בגלל חוסר הוודאות בתקופה זו, ישראלים רבים רוצים לפתוח חשבונות בנק במדינות אחרות, ובוחרים לעשות זאת רק במדינות שתומכות בישראל – לכן צ'כיה היא מועמדת מצוינת לעניין זה.

אתר Ynet - מיסוי בינלאומי |
20.10.23

בשל המלחמה ״חרבות ברזל״ עובדים מרחוק יכולים לצמצם את הוצאות המס

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על צמצום הוצאות מס עקב מלחמת ״חרבות ברזל״ ומה צריך לעשות כאשר עובדים בחו״ל מרחוק, ניתן במקרים רבים לדרוש הוצאות, ולנכות אותן מההכנסות החייבות בארץ.

אתר MAKO - מיסוי בינלאומי |
19.10.23

שוהים מחוץ לישראל בשל המצב? אפשר להקל על המס

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על ניהול הוצאות מס עקב מלחמת ״חרבות ברזל״ ומה צריך לעשות כאשר עובדים בחו״ל.

אתר Ynet - מיסוי נדל״ן בירושה |
05.09.23

שופטת: העברת משק בין אחים חייבת במס שבח

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על אח ואחות שניהלו משק ליד נהריה שאותו ירשו הסתכסכו ביניהם. לימים נקבע שהאח יקבל את המשק תוך פיצוי אחותו. בית המשפט קבע שמדובר באירוע מס.

אתר Ynet - גילוי מרצון מונע ענישה |
31.05.23

3 שנות מאסר ל'מקובל' שגלגל מיליונים והעלים מס

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על פסק דין חדש שהתפרסם והיה יכול להימנע באמצעות הליך של הסדרה מול רשות המסים.

אתר Ynet - מיסוי שכירות נדל״ן | 05.04.23

העלים הכנסות, ובזכות הפרקליטות לא נכנס לכלא

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מספר על נאשם שזייף חוזי שכירות כדי להפחית מס על סכום של כחצי מיליון שקל. 

גלי צה״ל - העברת כספים מישראל לחו״ל | 12.02.23

'החיים עצמם' - התכנית הכלכלית המובילה של גלי-צה''ל

נמרוד התראיין לתכנית 'החיים עצמם' – התכנית הכלכלית המובילה של גלי-צה"ל, לגבי העברת כספים מישראל לחו״ל.

נגן וידאו

אתר The Marker - חברות הייטק שבוחנות את האפשרות להעביר חלק מפעילותן לחו"ל | 29.01.23

יזם מסתכל שנה־שנתיים קדימה, והסיכון הוא האיום על המותג ישראל

רו"ח נמרוד ירון בריאיון לאופיר דור, כתב דה מרקר, בנושא חברות הייטק שבוחנות את האפשרות להעביר חלק מפעילותן לחו"ל, בעקבות צעדי הממשלה להפיכה משטרית: "אנו מלווים כרגע עשרות חברות ויחידים בתהליכי בניית מבנה מס למעבר בחו"ל".

עיתון בצ'כיה - הממשלה החדשה בישראל | 29.01.23

הממשלה החדשה בישראל והשפעות על הכלכלה הישראלית

נמרוד התראיין שוב לעיתון הצ'כי המוביל idnes, לכתבה אודות הממשלה החדשה בישראל והשפעות על הכלכלה הישראלית.

אתר Mako - מיסוי מקרקעין | 17.01.23

30 עסקאות ב-25 שנה: סוחר בשר ישלם מע"מ גם על עסקאות נדל"ן

כתבה על איש עסקים בתחום הבשר שערער על חיובו במע״מ על עסקאות נדל"ן בשני נכסי מקרקעין. בית המשפט העליון קבע בדעת רוב שעל האיש לשלם מע"מ בסך של כמיליון שקל

אתר Ynet - מיסוי מקרקעין | 17.01.23

יזם טען שרכש דירות כאדם פרטי. שופט חשב אחרת

כתבה על איש נדל"ן טען ש-3 דירות בפרויקטים מסחריים שלו אינן חייבות במס כהכנסה עסקית, מאחר שנרכשו לצרכיו הפרטיים. ביהמ"ש קבע שלא הובאו מספיק ראיות

ערוץ 13 - מיסוי פרסים והגרלות | 03.12.22

זכה בטוטו ב - 45 מיליון שקל - וערער על החיוב בנס
כתבה על תושב עזה, טען שכתושב חוץ הוא לא צריך לשלם מס הכנסה בישראל. בית המשפט קבע שהטענה מנוגדת לתכלית החקיקה שמטילה מס על זכייה בהגרלות

אתר באלבניה - ישראל ביזנס | 07.11.22

הקמת לשכת המסחר ישראל-אלבניה, השגריר קנאג' פוגש את נמרוד ירון

ההשקעות הישראליות באלבניה עולות. ישראל ואלבניה חתמו על ההסכם למניעת כפל מס ב-2020.

עיתון בצ'כיה - ישראל כנמל השקעות בטוח | 07.10.22

כתבה על ישראל כנמל השקעות בטוח בה רואיין רו״ח נמרוד ירון לעיתון בצ'כיה
הכתבה מציגה את ישראל כנמל השקעות בטוח בהשוואה למדינות אחרות משום ההתמודדות הטובה וניסיונה הרב עם האינפלציה. הכותבת מתייחסת ליכולות הסייבר של ישראל ותחום ההייטק והחשמל בפרט ומבקשת את עמדת נמרוד ירון באשר לתחומים המומלצים להשקעות בישראל.

אתר Ynet - כלכלה וצרכנות | 07.08.22

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, מייצג עו"ד שטעה וחויב ב-400 אלף ש' ניצח את הביטוח שלו
בית משפט השלום בפתח תקווה קיבל לאחרונה תביעה שהגיש עורך דין שטעה בייעוץ שנתן לקוחותיו, נגד חברת מגדל שביטחה אותו בביטוח אחריות מקצועית. בתחילה סירבה החברה לשלם לו, אך השופט אמיר לוקשינסקי-גל דחה את טענותיה ומתח ביקורת על התנהלותה.

חדשות 13 - המהדורה המרכזית | 26.1.22

רו"ח נמרוד ירון, בכיר לשעבר ברשות המסים, התראיין לתחקיר על עבירות המס שביצע לכאורה משה חוגג
רו״ח נמרוד ירון, השתתף בכתבה מאת ברוך קרא וטל שורר ששודרה ביום רביעי 27.1.22 במהדורה המרכזית של ערוץ 13 בנושא עבירות מס שמשה חוגג ביצע לכאורה וכעת נחקרות על ידי רשות המיסים. נמרוד הסביר את הפן המיסויי ואת עמדת רשות המסים בעבירות מסוג זה. צפו בכתבה המלאה:

עיתון ניו יורק טיימס | 6.1.22

רו"ח נמרוד ירון התראיין לכתבה בניו יורק טיימס בנושא נדל"ן בישראל
עיתון ה- “New York Times” פרסם כתבה מקיפה על שוק הנדל״ן הישראלי. במסגרת הכתבה ראיין מייקל קמינר, כתב הניו יורק טיימס, את רו"ח נמרוד ירון בנושא מיסוי נדל״ן בישראל. הכתבה התפרסמה בעיתון המודפס ובאתר האינטרנט של העיתון. לקריאת הכתבה המלאה ב- ״New York Times״:

Israel UAE Business Guide | 2021

מדריך עסקים אשר יצא לאור בשיתוף חברות ישראליות ואמירתיות, ובתמיכת משרד החוץ, מכון היצוא והתאחדות התעשיינים
משרד נמרוד ירון ושות', לקח חלק במדריך עסקים אשר יצא לאור לאחרונה ע"י חברה ישראלית וחברה אמירתית, ובתמיכת משרד החוץ, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים וחברות אמירתיות נוספות. מטרת המדריך היא לסייע בשיתופי פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. במדריך משרדנו סקר את הטבות המס הקיימות בישראל מכוח חוק עידוד השקעות הון. קישור למדריך העסקים:

אתר באלבניה - ישראל היום | 29.09.20

הנחיית נהלים למשקיעים ישראלים, פגישת שגריר קנאג' עם נמרוד ירון

שגריר אלבניה בישראל, ד"ר. ברדהיל קנאג' קיים פגישה עם נמרוד ירון, ראש החברה הישראלית "נמרוד ירון ושות'. מיסוי ישראלי ובינלאומי", במהלכו נדון על דרכי שיתוף הפעולה, להקלת הליכי מס לעסקים ומשקיעים המעוניינים להיכנס לשוק הישראלי והאלבני.

להתייעצות עם מומחה במסים