חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל – תאילנד אמנת מס

Israel - Thailand Tax Treaty

ישראל – תאילנד אמנת מס

thailand flag

UTC:
עיר הבירה:
שפה רשמית:
אוכלוסיה:
מטבע:
קוד חיוג:
סיומת אינטרנט:

7+
בנגקוק
תאית
66 מיליון
בהט תאילנדי
66+
th.

יחסי ישראל – תאילנד

בין תאילנד לישראל מתקיימת שותפות איתנה וידידותית אשר מתבטאת במגוון תחומים. הקשרים בין המדינות משגשגים, עם מספר רב של תאילנדים המוצאים פרנסה בישראל, וזרם משמעותי של תיירים ישראלים המבקרים בתאילנד.

המדינות כוננו קשרים דיפלומטיים ב-23 ביוני 1954, כאשר ישראל פתחה את השגרירות שלה בבנגקוק בשנת 1958, ותאילנד הקימה את השגרירות שלה בתל אביב בשנת 1996. מאז שנות ה-60, הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי (מש"ב) הכשירה אלפי תאילנדים; בעיקר בטכנולוגיה חקלאית, ניהול מים וחינוך. מערכת היחסים המתמשכת הזו, שנמשכת יותר משישה עשורים, כוללת שיתוף פעולה בתחומים כמו חינוך, בריאות וקידום התרבות.

פרטי שגרירות תאילנד בישראל

כתובת: בניין אקרשטיין A, רח' המנופים 11, הרצליה פיתוח 4672562
טלפון: 972-9954-8412+ 
אתר: לחץ כאן
דואר אלקטרוני: thaiembassy.tav@mfa.go.th

פרטי שגרירות ישראל בתאילנד

כתובת: מגדל האוקיינוס 2, 75 סוקומוויט סוי 19, בנגקוק, 10110
טלפון: +662 204 9200
אתר אינטרנט: לחץ כאן
דואר אלקטרוני: consular@bangkok.mfa.gov.il

פעילות עסקית בתאילנד

תאילנד, הכלכלה השנייה בגודלה בדרום-מזרח אסיה, היא היצואנית הגדולה ביותר של כלי רכב באזור ויצרנית הדיסקים הקשיחים השנייה בגודלה בעולם. המדינה מייצאת בעיקר מוצרים תעשייתיים ואלקטרוניקה, מכונות וציוד, סחורות חקלאיות, בעיקר אורז וגומי. שותפות המסחר הגדולות של תאילנד הן סין, יפן, ארצות הברית, אוסטרליה ומלזיה. התפתחות התשתיות הדיגיטליות מתאפשרת תודות לפתיחת הפארק הדיגיטלי של תאילנד (Digital Park Thailand), שמאפשר גישה למערכת כבלים תת-ימיים, מרכז נתונים ותחנת נחיתה. בנוסף, פארק התוכנה (Software Park Thailand) מציע קורסי הכשרה בתחום ה, IT- מתקני משרדים וחדרי ישיבות ועוד. ישנם גם תמריצים לפעילויות מחקר ופיתוח . ממשלת תאילנד שמה דגש על משיכת השקעות זרות והקלה על תהליך פתיחה או הרחבת פעילויות עסקיות במדינה. יוזמות אלו כוללות מתן אפשרות לזרים להשקיע במדינה ללא אישור ממשלתי מוקדם. בנוסף, רוב המגזרים פתוחים למשקיעים זרים.

הסכמים בילטרליים ומליטרליים בין תאילנד לישראל

 

בין ישראל ותאילנד נחתמו מספר הסכמים:

  1. הסכמי עידוד והגנה על השקעות
  2. אמנה למניעת כפל מס
הסכמי עידוד והגנה על השקעות

הסכם זה, הנחתם ב-18 בפברואר 2000, הוא הסכם בילטרלי בין ישראל לתאילנד שנועד לעודד ולהגן על השקעות שנעשות על ידי יחידים וחברות.

קישור להסכם באנגלית באתר משרד האוצר ניתן למצוא כאן.

אמנה למניעת כפל מס

האמנה למניעת כפל מס היא הסכם שנועד למנוע את כפל המס על הכנסות המערבות את שתי המדינות. הסכם זה עוזר למשלמי המס על ידי הגדרת האופן שבו כל מדינה ממסה סוגי הכנסות מסוימים ומספק מנגנונים להימנעות או להפחתת כפל מס. אמנת כפל המס בין ישראל לתאילנד נחתמה ב-22 בינואר 1996 ונכנסה לתוקף ב-24 בדצמבר 1996. הסכם זה כיסה היבטים שונים, כולל מיסוי הכנסות מדיבידנדים, ריבית, תמלוגים ורווחי הון, וכן כללים לקביעת תושבות לצורכי מס ומנגנונים ליישוב סכסוכים

קישור להסכם בעברית באתר משרד האוצר ניתן למצוא כאן.

תחולת ה- MLI

ישראל ותאילנד חתמו על הMLI, כך שמתקיימים חילופי מידע אוטומטיים בין שתי המדינות. חשוב לשים לב כי הMLI משנה את אמנות המס שנחתמו לפני כניסתה לתוקף בשתי המדינות, בהתאם למה שהגדירו המדינות. ישראל חתמה על ה MLI-ב-6 ביולי 2017, והוראותיו נכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2019. תאילנד חתמה על הMLI -ב-9 בפברואר 2022, והוראותיו נכנסו לתוקף ב-1 ביולי 2022.

תושבות לצורכי מס בתאילנד

 

תושבות של יחיד

 תושבותו של יחיד לצורכי מס תלויה במשך שהותו במדינה במהלך שנת המס. יחידים ששהו בתאילנד למעלה מ180 ימים בשנה קלנדרית יחשבו כתושבי מס בתאילנד.

למידע נוסף כיצד יחיד יחשב תושב ישראל לצורכי מס לחצו כאן.

תושבות של חברה

בתאילנד מעמד התושבות של חברה נקבע בעיקר על פי מקום ההתאגדות שלה. חברה תושבת תאילנד היא חברה שהתאגדה בהתאם לחוקי תאילנד.

למידע נוסף כיצד חברה תחשב תושבת ישראל לצורכי מס לחצו כאן.

מערכת המיסוי בתאילנד

רשות המיסים במדינה נקראת רשות ההכנסות של תאילנד.

מס הכנסה: 5%-35%

מס חברות וסניפים: 0%-20%

מע"מ: 7%

מס רווח הון: ממוסה כמו הכנסה רגילה

ניכוי מס במקור

 

תאילנד – שיעור המס בדין הפנימי

ישראל – שיעור המס בדין הפנימי

שיעור מס לפי האמנה

מס הכנסה אישי (מדרגות מס)

0 בהט – 150,000 בהט – פטור

150,001 בהט – 300,000 בהט – 5%

300,001 בהט – 500,000 בהט – 10%

500,001 בהט – 750,000 בהט – 15%

750,001 בהט – 1,000,000 בהט – 20%

1,000,001 בהט – 2,000,000 בהט – 25%

2,000,001 בהט – 5,000,000 בהט – 30%

5,000,001 בהט ומעלה – 35%

 

עד 50%

 

 

מס חברות

0%-20%

23%

 

מס רווח הון

רווחי הון ממוסים בדרך כלל כהכנסה רגילה הן עבור חברות והן עבור יחידים.

 

25%-30%

(בתוספת מס ייסף לבעלי שכר גבוה ב-3%)

 

מס סניף

10%

23%

 

ניכוי מס במקור

(תושב חוץ)

דיבידנדים

10%

 

25% או 30%

 

10%

ריבית

15%

15%/25%/23%

10%/15%

תמלוגים

15%

23%-40%

5%/15%

מע"מ

7%

17%

 

מס ירושה ומס עיזבון בתאילנד

תאילנד מטילה מס ירושה על כל ירושה ששוויה עולה על 100,000,000 בהט. שיעור המס הוא 5% עבור הורים וצאצאים ו-10% עבור כל הנהנים האחרים, בני זוג פטורים ממיסוי.

רילוקיישן לתאילנד

על מנת לעבור לתאילנד, יש להגיש בקשה לויזה. תאילנד מציעה מגוון סוגי ויזות למטרות שהייה שונות. עבור מעבר לטווח ארוך הויזה המתאימה ביותר היא "ויזת אי-הגירה תאילנדית". ויזות אי-הגירה אלו מיועדות במיוחד לאנשים המתכננים שהייה ארוכת טווח בתאילנד. תאילנד, הידועה כ"ארץ החיוכים", מושכת אנשים מכל רחבי העולם מזה שנים רבות בזכות יופייה הטרופי, המקדשים, המבנים העתיקים, המטבח הייחודי וחיי הלילה התוססים שלה, הדומים לאלה שבישראל, מה שמוסיף לקסמה.

מיסוי מקרקעין בתאילנד

דמי רישום העברת מקרקעין בתאילנד הם 2%, ודמי רישום משכנתא הם 1%, קימיים שיעורים מופחתים במקרים מסוימים .בנוסף, קיים מס קרקע ומבנים, הנגבה מדי שנה על ידי הרשויות המקומיות. המס מבוסס על הערך המוערך הרשמי של הנכס. בהתאם לסוג הנכס, ישנו שיעור מקסימלי של מיסוי; לדוגמה, עבור קרקעות ומבנים למגורים שיעור זה הוא 0.3%. אם קרקע או מבנה עומדים ריקים או לא מפותחים במשך שלוש שנים או יותר, שיעור המס עולה ב-0.3% כל שלוש שנים, עם שיעור מקסימלי של 3%. הפטורים ממס קרקע ומבנים כוללים, בין היתר, נכסים למגורים ש נכון ל-1 בינואר של השנה, שם הבעלים רשום ברישום הבית וערך הנכס פחות מ-50 מיליון בהט (או 10 מיליון בהט אם הבעלים אינו בעל הקרקע שעליה עומד המבנה). יש לציין שעל פי החוק התאילנדי, בדרך כלל אסור לזרים להחזיק ישירות בקרקע.

העברת כספים מישראל לתאילנד

בהתאם לסעיף 170(א) לפקודת מס הכנסה, כל העברת תשלומים מישראלי לאדם שאינו תושב ישראל, חייבת בניכוי מס במקור של 25%. פקיד השומה רשאי תחת תנאים מסוימים, להתיר את העברת הכספים בהקטנת הניכוי במקור או ביטול הניכוי במקור. משרדנו מטפל מול רשות המסים בנושאי ניכוי במקור. 

כלאור העבודה שיש בין שתי המדינות אמנה למניעת כפל מס, יש אפשרות להגיש טופס הצהרה (טופס מס' 2513/2 – הצהרה בדבר תשלום לתושב חוץ הפטור מניכוי ממס במקור), ותוך עמידה בתנאים מסוימים, תהיה אפשרות להעביר את התשלום ללא ניכוי מס במקור וללא אישור רשות המיסים. 

במתן ייעוץ בנוגע להעברת כספים לחו"ל, בנוסף לנושא ניכוי המס במקור, משרדנו מטפל בדרישות הבנקים הזרים, כגון אישור רואה חשבון בנוגע לתשלום מיסים ובוחן פעולות נוספות הנדרשות לאור הסטנדרט האחיד של CRS בין המדינות – חילופי מידע אוטומטיים בין מדינות המתבצעים תחילה באמצעות הבנקים ולאחר מכן בין רשויות המס של כל שתיים מדינות.

הבנקים מערימים קשיים רבים וגובים עמלות גבוהות על המרת שקלים למטבעות אחרים, לכן חשוב להתייעץ לפני העברת הכספים – צרו קשר.

למידע נוסף על העברות כספים לחו"ל לחצו כאן.

סוגי ישויות עסקיות בתאילנד

סוגי ישויות העסקיות הזמינות בתאילנד כוללות את הישויות הבאות:

  • שותפויות רגילות – שותפות היא סוג של ישות הנוצרת על ידי הסכם בין שניים או יותר אנשים לנהל עסק כשותפים. בשותפות רגילה כל שותף נושא באחריות בלתי מוגבלת.
  • שותפויות מוגבלות – בשותפות מוגבלת קיימים שני סוגים של שותפים: שותפים הנושאים באחריות בלתי מוגבלת ושותפים הנושאים באחריות מוגבלת.
  • מיזם משותף – מיזם משותף הוא מאמץ משותף בין שני צדדים או יותר לביצוע פרויקט מסוים או יוזמה עסקית.
  • חברה בערבון מוגבל – חברה בערבון מוגבל היא ישות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה, כלומר, בעלי המניות נושאים באחריות מוגבלת. קיימים שני סוגים עיקריים של חברות בערבון מוגבל: פרטית וציבורית. חברה פרטית בערבון מוגבל היא הפופולרית מבין השתיים. בחברה פרטית בערבון מוגבל נדרש מינימום של 3 בעלי מניות, בעוד שבחברה ציבורית בערבון מוגבל נדרש מינימום של 15 בעלי מניות.

חוקי תמריצים בתאילנד

בתאילנד קיימים מגוון חוקים המעודדים השקעות. תמריצים אלו יכולים להינתן עבור פעילות בתעשייה מסוימת, בחלק מסוים של המדינה, עיסוק בפעילויות מסוימות ועוד.

הוועדה להשקעות בתאילנד משמשת כגוף הממשלתי הראשי האחראי על עידוד השקעות זרות במדינה. במסגרת מטרה זו, הוועדה להשקעות מעניקה מגוון הטבות, שירותים ומשאבים למפעלים הפועלים בתעשיות המועדפות (כולל חקלאות, שירותים בעלי ערך גבוה, תעשיות יצירתיות ועוד). הטבות אלו כוללות פטור ממס חברות עד 13 שנים, פטור ממכס ועוד.

בנוסף, קיימים תמריצים התלויים במיקום, כגון פעילות בפרובינציות בעלות הכנסה נמוכה. עסקים הפועלים באחת מ-20 הפרובינציות בעלות ההכנסה ממוצעת נמוכה, כמו קלסין ובורירם, יכולים לקבל פטורים והנחות ממס חברות, בין יתר ההטבות.

מדינות איתן לתאילנד יש אמנה למניעת כפל מס:

אוזבקיסטן

אוסטריה

אוסטרליה

אוקראינה

איחוד האמירויות

איטליה

איי-סיישל

אינדונזיה

אירלנד

אסטוניה

ארמניה

ארצות הברית

בולגריה

בחריין

בלארוס

בלגיה

בנגלדש

גרמניה

דנמרק

דרום אפריקה

הודו

הולנד

הונג קונג

הונגריה

הממלכה המאוחדת

ויאטנם

טאיפיי הסינית

טג'יקיסטן

טורקיה

יפן

ישראל

כווית

לאוס

לוקסמבורג

מאוריציוס

מהנמהר

מלזיה

נורבגיה

ניו-זילנד

נפאל

סין

סינגפור

סלובניה

ספרד

סרי לאנקה

עומאן

פולין

פיליפינים

פינלנד

פקיסטן

צ'ילה

צ'כיה

צרפת

קוריאה

קמבודיה

קנדה

קפריסין

רומניה

רוסיה

שוודיה

שוויץ

 

 

 

 

ליצירת קשר

שערי מטבע

מדינות נוספות

מאמרים פופולאריים

להתייעצות עם מומחה במסים