מחירי העברה באותה מדינה

מחירי העברה באותה מדינה

מחירי העברה באותה מדינה

יישום מחירי העברה באותה מדינה

מחירי העברה באותה מדינה, כאשר ניגשים לנושא של תמחור מחירי העברה, מוצג לנו לעתים קרובות הרעיון של עסקאות חוצות גבולות לאומיים, המכונה גם תמחור העברה בין מדינות או מחירי העברה בין מדינות.
עם זאת, תמחור העברה יכול להתבצע מעבר לגבול הפנימי של מדינה, תוך ניצול ההבדלים בשיעורי המס המקומיים.
בתוך מדינות שיש להן סמכויות שיפוט מקומיות ברמה נמוכה יותר, כגון אלו המאורגנות בפדרציות, קונפדרציות או איגודים אחרים.

לארצות הברית ולקונפדרציה השוויצרית (שוויץ) יש מערכות המאפשרות הבדלים חזקים בדיני המס של חלוקות המשנה השונות שלהן.
עם זאת, קיימות דוגמאות רבות ומשמעותיות של מבנה ממשל פדרלי שאינו מאפשר לחלוקות המשנה שלהם לחוקק את חוקי המס שלהם.
בגרמניה, כל חקיקת המס היא פדרלית ונחקקת על ידי הפרלמנט.
עם זאת, מדינות גרמניה צריכות לגבות את המסים על פי החוק הפדרלי.

בהודו וברוסיה, שתיהן המאפשרות עצמאות רבה של ממשלותיהן המקומיות, מגבילות את החקיקה של תמחור העברה לרמה פדרלית.
עם זאת, ישנן הזדמנויות מצוינות לתמחור העברה בתוך המדינות תוך הימנעות מבעיות של תמחור העברה בין מדינות. אנו במשרד נמרוד ירון ושות' משמשים כמשאב מקצועי המתמחה בפעולות מחירי העברה.
לחברי הצוות שלנו יש ניסיון רב בלימוד אפשרויות תמחור העברה של חברות ברחבי העולם.
להלן שתי דוגמאות למדיניות חקיקה המאפשרת תמחור העברה תוך-מדינתי:

ארצות הברית – מחירי העברה

מדינות בודדות בארה"ב מאמצות מדיניות מס הכנסה משלהן לחברות, הכוללות את היכולת והיכולת לשלוט בתמחור ההעברה. חוקי המדינה מתרכזים בהעברת הכנסה וניכויים ממדינה בעלת מס גבוה למדינה בעלת מס נמוך.
למרות שרוב התאגידים הרב-לאומיים מתמקדים במעורבותם עם רשות המסים הפנימית (IRS), אין להתעלם מהגישה של מדינה למדינה להליכי תמחור העברה.

כל מדינה היא סמכות מיסוי ריבונית והיא בעלת סמכות להתעלם מממצאי מס הכנסה לגבי ההתאמה של שיטת תמחור העברה מסוימת.
במדינות רבות, ההכנסה החייבת הפדרלית משמשת לחישוב ההכנסה החייבת של המדינה. אם מס הכנסה מבקר תאגיד רב לאומי ומציע התאמות להכנסה הפדרלית החייבת במס, שינויים אלה משפיעים ישירות על הגשת מס ההכנסה של התאגיד בכל אחת מהשנים הרלוונטיות. לרוב המדינות יש חוקים המחייבים עסקים להתאים את ההחזרים המדינתיים שלהם כדי לשקף שינויים פדרליים.
לדוגמה, החקיקה של מסצ'וסטס אופיינית בהקשר זה (ראה Mass. Gen. L. פרק 62C 30) – המחייב את משלם המסים לחשוף שינויים בהכנסה הפדרלית החייבת במס בתוך שנה אחת מיום קבלת ההודעה על קביעתו הסופית של הממשל הפדרלי).

אם השינוי הפדרלי מעלה את ההכנסה הפדרלית החייבת במס, אי הגשת דו"ח מדינה מעודכן יגרום בדרך כלל לקנסות נוספים וריבית.
אמנם כל שינוי הנובע מהתאמה למתודולוגיית תמחור ההעברה של עסק יחייב הגשת החזרי מס מתוקנים למדינה, אך אין זה אומר שהמדינה מחויבת לפעול לפי הקביעה הפדרלית רק משום ש-IRS הסכים למתודולוגיית תמחור ההעברה של העסק.
(ראה , למשל, תזכיר ייעוץ טכני של N.J. Dep't of Taxation (TAM) 2012-1, 16 בפברואר 2012).

מדינות משתמשות במגוון אסטרטגיות כדי לערער על מתודולוגיית תמחור ההעברה של תאגידים רב לאומיים.
תשלום הוצאות הניתנות לניכוי מחברה במדינה לתאגיד בעל ברית מחוץ למדינה הוא הדאגה העיקרית של רשויות המיסוי במדינה. חיובי השתתפות עצמית אלה, הנוגעים לתמלוגים, ריבית ודמי ניהול, הם הנושא של כמעט כל הסכם תמחור העברה.

בעוד שלמות הסכם מחירי ההעברה בין השותפים היא קריטית, מדינות עשויות גם לערער על ההסדר תוך שימוש באחת מדוקטרינות רבות, לרבות דוקטרינות "המטרה העסקית", "המהות הכלכלית" ו"עסקאות מדומה". כל אחת מהטכניקות הללו מתמקדת במהות העסקה. היו כמה תיקים בבתי משפט במדינה הכוללים אתגרים של סוכנויות מיסוי מדינה המשתמשות בעקרונות אלה.

שוויץ – מחירי העברה

יש להעריך את יחודו של המס השוויצרי לאור מעמדה של שוויץ כקונפדרציה (מדינה מרכזית) עם 26 קנטונים עצמאיים (מדינות חברות).
לכל אחד מהגופים יש חקיקה משלו
למס הכנסה.
הקנטונים מורכבים מכ-2,300 קומונות (עיריות). בתוך תחומי השיפוט שלהם, לפדרציה, לקנטונים ולעיריות יש את הסמכות לחוקק חקיקת מס.
אף אחד מהגופים לא חוקק חקיקת מס ספציפית למחירי העברה.
חוק המע"מ הוא כעת חוק המס השוויצרי היחיד שקובע במפורש את הרעיון של עסקה בטווח יד בעסקאות בין צדדים קשורים.

עם זאת, רוב חוקי המס בשוויץ מכילים בסיס משפטי להתאמת העברת רווחים.

כחברה בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), שוויץ אימצה את כללי תמחור ההעברה של ה-OECD.
מינהל המס הפדרלי של שוויץ הוציא הנחיה רשמית לרשויות המס הקנטונאליות בשנת 1997 למלא אחר הנחיות תמחור ההעברה של ה-OECD עבור מפעלים רב לאומיים
ומנהלי מס.
שוויץ אימצה כל כך את המושגים והמרכיבים החיוניים של המלצות ה-OECD על תמחור העברה.
משרדנו מתמחה במתן שירותי ייעוץ מס,
מחירי העברה, מיסוי בין לאומי ועוד. צור קשר עוד היום!

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

רכישת נכס בחו"ל

רכישת נכס בחו"ל

קניית נדל"ן, דירה או נכס בחו"ל – השלכות מס עסקאות נדל"ן ובפרט רכישת נכסים בחו"ל

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים