חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מס מכירה – ארצות הברית

מס מכירה – ארצות הברית

מס מכירה – ארצות הברית

מס מכירה Sales tax– ארצות הברית

עסקים אשר פועלים בארצות הברית צריכים להבין מהו מס מכירה וכיצד מתנהלים בצורה נכונה על מנת לא להגיע לבעיות מול רשות המס האמריקאית (ה-IRS). הטלת מס על סחורות או שירותים הנמכרים בקמעונאות קיים במעל 160 מדינות בעולם אך לנו הוא מוכר יותר בשם מע"מ (מס ערך מוסף).

מהו מס מכירה ועבור מי הוא רלוונטי?

מס מכירה האמריקאי הוא למעשה המקבילה של מע"מ. הוא מס המוטל על ידי ממשלות או רשויות מקומיות כאשר יש רכישה של מוצר או שירות. אחריות אישית של כל עסק ועסק לגבות מס מכירה ולדאוג להעביר את התשלום לרשות הרלוונטית. מטרת מס המכירה הוא להעלות את ההכנסות לרשויות המקומיות ולממשלות. למרות שרכישות רבות חייבות במס מכירה, חלק מהמדינות והעיריות מעניקות פטור ממס מכירה על מוצרים כמו – מצרכים בסיסיים, תרופות המחייבות מרשם, ביגוד. ניתן לקבל פטור גם על רכישה שהיא עד סכום מסוים.

סיילס טקס רלוונטי עבור כל מי שמוכר בארצות הברית – עסקי איקומרס ודרופשיפינג (ecommerce dropshipping) חברות תוכנה, אפליקציות למכשירים סלולריים וכו'.

איפה קיים מס רכישה בארה"ב?

מס רכישה בארה"ב קיים ב45 מדינות ובמחוז קולומביה (D.C). המדינות שבהן לא קיים מס רכישה: דלאוור, מונטנה, ניו המפשיר, אורגון ואלסקה (באלסקה אין מס מכירה מטעם המדינה אך רשויות מוניציפאליות רשאיות לגבות מס מכירה).

גובה מס המכירה בכל מדינה ומדינה בארה"ב שונה. ולפני שמתחילים פעילות עסקית כזו אחרת יש לקחת בחשבון שיש הבדל בגובה מס המכירה גם בין הרשויות המקומיות במדינות השונות. כך לדוגמה:

תעריפי מדינה

לקליפורניה יש את שיעור מס המכירה הגבוה ביותר ברמת המדינה, 7.25%. ארבע מדינות שותפות לשיעור השני בגובהו בארה"ב, שהוא 7%: אינדיאנה, מיסיסיפי, רוד איילנד וטנסי. מס המכירה הנמוך ביותר ברמת המדינה הוא בקולורדו, ששיעורו הוא 2.9%. אחריו חמש מדינות עם שיעורים של 4 אחוזים: אלבמה, ג'ורג'יה, הוואי, ניו יורק וויומינג.

תעריפים מקומיים

חמש המדינות עם שיעורי מס המכירה המקומיים הגבוהים ביותר הן – אלבמה (5.25%), לואיזיאנה (5.10%), קולורדו (4.88%), ניו יורק (4.52%) ואוקלהומה (4.48%).

האם אני חייב במס מכירה וכמה?

כדי לבדוק שאלה זו אנחנו צריכים לענות על שלוש שאלות שונות:

האם קיים Nexus (קשר פיסי עם תחום השיפוט)?

חזקה – אין חובה במס מכירה כל עוד לעסק מסוים אין קשר פיסי עם תחום השיפוט. בשנת 2018, יצאה פסיקה של בית המשפט העליון בארה"ב המקל על התנאי בו לעסק מסוים יש קשר פיסי לתחום השיפוט. בפסק דין דרום דקוטה נגד ווייפיר נקבע כי יש לעסק מסוים קשר פיסי עם תחום השיפוט כל עוד יש לו נוכחות פיסית המדינה. נוכחות פיסית יכולה להיות משרד, מחסן, נציג מכירות או קבלן במדינה. 

האם עברתי את הרף המדינתי במכירות במדינה הספציפית (קשר כלכלי עם תחום השיפוט)?

באותו פסק דין נקבע, כי אפילו אם אין נוכחות פיסית של העסק במדינה, העסק עדיין חב במס מכירה בהתאם למספר העסקאות והמכירות שבוצעו במדינה מסוימת. כל מדינה מגדירה בעצמה מהו "קשר כלכלי" של עסק במדינה. בדרך כלל – מעל 200 עסקאות במדינה, או מכירות בסך של מעל  100,000 דולר מהוות קשר כלכלי.

האם המוצר שאני מוכר חייב במס מכירה באותה מדינה?

לאחר שבחנו קשר פיסי או קשר כלכלי, עלינו לבדוק האם המוצר שאנו מוכרים חב במס במדינה הספציפית שאנו מעוניינים למכור בה. כל מדינה מגדירה לעצמה מוצרים מסוימים שעליהם היא מעניקה פטור ממס מכירה (מתבסס על האינטרסים האישיים של כל מדינה ומדינה). לדוגמה עסק שהמוצר שלו הוא SAAS (software as a service), מקבל פטור ממס מכירה במדינת קליפורניה אך במדינת ניו יורק הוא חייב במס.

כל עסק בעל מוצר מסוים המעוניין להתרחב לארה"ב, עליו לעמוד בחוקי מס המכירה הכוללים גביית מס מכירה, ניהול רישומים מדויקים, הגשת דוחות מס מכירה והעברת המס לרשויות המס הרלוונטיות במדינה. ככלל, ניהול מס מכירה בין ארה"ב לישראל מורכב למדי משום שכל מדינה מציבה שיטה שונה לחישוב המס והשיעורים עשויים להשתנות. עם זאת, חשוב מאוד להבין כיצד פועל המס לקידום וייעול הסחר הבינלאומי.

מומלץ תמיד להסתייע באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, שמכירים את נושא מס המכירה בארה"ב. יש מקרים רבים שבהם עסק אשר לא הכיר את נושא מס המכירה נאלץ לשלם רטרואקטיבית מס מכירה גבוה שלא יכל לגבות אותו מהלקוחות.  משרדנו מציע סיוע בעניין מס מכירה ובתחומים נוספים.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי בינלאומי:

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

שינוי במיסוי שותפויות

שינוי במיסוי שותפויות

החלטת מיסוי חדשה – שינוי במיסוי שותפויות לשותפים בשותפויות מקצועיות חלק משמעותי בהון ובזכויותיה של

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים