Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

פורטו ריקו – מקלט מס הקריפטו של ארה"ב

פורטו ריקו – מקלט מס הקריפטו של ארה"ב

לאחרונה הועבר סעיף 933 לפקודת מס ההכנסה האמריקנית, הידוע גם בשם "Act 60", אשר מקנה ייתרון מס משמעותי לתושבי ארה"ב שצוברים הכנסות ממטבעות קריפטו. כך, התיקון החדש מאפשר לתושבי ארה"ב לעבור לטריטוריה של פורטו ריקו כדי לקחת חלק ב-IRC 933.

קריטריונים להגשה

על אזרחי ארה"ב שהם גם תושבי פורטו ריקו, להגיש בקשר להחזר מס בארה"ב.

הכנסה ממקורות פורטו ריקניים פטורה ממס הכנסה בארה"ב לפי סעיף 933 של פקודת מס ההכנסה האמריקנית (זולת אם יחיד משתכר ומקבל פנסיה בתור עובד ציבור אמריקני או חייל בצבא ארה"ב).

הכנסות ממקורות פורטו-ריקניים לפי ס' 933

להלן ההכנסות שיהיו פטורות ממס הכנסה לפי כותרת זו:

  • תושבי פורטו ריקו למשך כל שנת המס הרלוונטית- אם יחיד הוא תושב פורטו ריקו במהלך כל שנת המס הרלוונטית, הכנסתו במקורה בפורטו ריקו (למעט סכומים שהתקבלו כאמור ממשכורות עובד ציבור או חייל צבא ארה"ב); אולם, לא תותר בניכוי כל הכנסה או זיכוי שניתן להפריש כראוי או לחייבו כנגד סכומים שלא נכללו מההכנסה ברוטו לפי פסקה זו.
  • שנת המס של שינוי מקום המגורים מפורטו ריקו– הכנסתו שך אזרח ארה"ב שהיה תושב פורטו ריקו לתקופה של שנתיים לפחות טרם תאריך המעבר מפורטו ריקו (למעט סכומים שהתקבלו ממשכורות עובד ציבור או חייל בצבא ארה"ב) אשר הופקו טרם עזיבת פורטו ריקו. אולם, לא תותר בניכוי כל הכנסה או זיכוי שניתן להפריש כראוי או לחייבו כנגד סכומים שלא נכללו מההכנסה ברוטו לפי פסקה זו.

קרי, התיקון קובע כי אם אתה שוהה יותר ממחצית משנת המס בשטחה של פורטו ריקו, אתה פטור מתשלום מס הכנסה פדרלי בארה"ב. ראוי לציין כי קיימות כמה דרישות נוספות, עם זאת, תיקון זה עשוי להפחית את שיעור המס האפקטיבי ליחיד ב-48%.

עם עלייתם של מטבעות הקריפטו בשנים האחרונות והתשואה הנרחבת שלהם בחודשים האחרונים, כדאי למשקיעים שחושבים לפדות רווחים לטווח ארוך לשקול מעבר לפורטו ריקו. כך, למשל, אם יחיד שמגיש בשנת 2020 מתגורר בארה"ב ומשקיע לטווח ארוך עם רווחים של כ-100,000 דולר, ושכר שנתי של 70,000 דולר, הוא ישלם מס פדרלי בגובה 38,741.23 דולר מהשכר השנתי ו15,000 דולר מהכנסות ההון בגין רווחי קריפטו.

אולם, אם היחיד היה תושב פורטו ריקו, הוא פטור ממס בגין רווחי ההון והשכר האמורים (100,000 דולר ו70,000 דולר), כאשר שאלת חבות המס בגין השכר תלויה במיקום החברה שבה מועסק (פורטו ריקו או לא). כלומר, קיים חיסכון של לפחות 15,000 דולר ועשוי להגיע לכדי חיסכון של כ-50% אם הנישום נמצא במדרגת מס גבוהה יחסית בכל הנוגע לרווחי הון.

בעוד שעולם המיסוי על מטבעות קריפטוגרפיים עבור אזרחי ארה"ב דינמי מאוד, נכון לעכשיו, פורטו ריקו היא מיקום מצוין לחיסכון במס הכנסה פדרלי בכל הנוגע להכנסות ממטבעות אלו.

אנו, בנמרוד ירון ושות', משמשים עזר ליחידים וחברות אשר מבצעים השקעות בינלאומיות בעזרת תכנון מס בצורה הטובה ביותר. לבירור נוסף לחץ כאן.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים