חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגנה מפלילים בהליך גילוי מרצון

הגנה מפלילים בהליך גילוי מרצון

הגנה מפלילים בהליך גילוי מרצון

אחת המטרות העיקריות של הליך גילוי מרצון היא ההגנה הפלילית שהליך זה מעניק

נוהל גילוי מרצון מבטיח לקהל הנישומים שההליך יהיה אך ורק אזרחי ולא תהיה חשיפה לכל סנקציה פלילית. הליך גילוי מרצון נחל הצלחה רבה לאורך השנים ונישומים רבים נענו ל'דיל' עם רשות המיסים, קופת המדינה התעשרה מאוד ואזרחים רבים נשמו לרווחה שעננת האישום הפלילי מאחוריהם.

אך למרות שרשות המיסים התחייבה לספק הגנה מפני הליכים פליליים לפונים להליך הגילוי מרצון, ישנם נישומים שעדיין נמנעים מלעשות כן מחשש שרשות המסים לא תעמוד בהבטחתה. באנו לעשות מעט סדר ולהפיג את החששות. ההגנה הפלילית מהווה חלק בלתי נפרד מהליך גילוי מרצון, ורשות המיסים לא תוכל לטעון בדיעבד כי ההגנה הפלילית אינה מתקיימת, זאת כל עוד הנישום פנה להליך בתום לב וללא שנפתחה חקירה נגדו (תנאים אלו מהווים תנאים עיקריים לנוהל גילוי מרצון).

לתשומת הלב, לא רק ההגנה מפלילים והקנסות מחייבים דיווח לרשות המסים, אלא גם בסוף, ברוב המקרים, מי שירצה להביא את הכסף הביתה ולבצע העברה בנקאית מחשבון זר לחשבון ישראלי, הבנק יבקש אישור שמדובר בכספים ששולם מס בגינם בכל המדינות הרלוונטיות, כולל בישראל. מה גם שכיום מתבצעים חילופי מידע בין בנקים בישראל לבנקים במדינות אחרות, לפי דיני ה- CRS. (להרחבה על העברות כספים מבנקים, להרחבה על תקנות CRS).

ביולי 2023, פורסם כי תושב ישראלי לא דיווח על הכנסות של כ-20 מיליון אירו ממכירת מניות והוא נעצר על ידי רשות המסים. כאמור, בהתאם לנוהל חילופי מידע בין מדינות (CRS), רשות המיסים בישראל מקבלת מידע בנקים בחו"ל על חשבונות בחו"ל של תושבי ישראל ולהיפך – בנקים בישראל מחויבים להעביר מידע על חשבונות בישראל של תושבי חו"ל לרשויות המס במדינת תושבותם. על מנת להימנע מהחשיפה הפלילית (וכן מהסנקציות האזרחיות), יש לשקול לבצע הליך של "גילוי מרצון" בהקדם האפשרי.

נוהל גילוי מרצון אומנם לא חודש מאז שנת 2019, אך עדיין ניתן לפנות לרשות המסים ולהסדיר את החוב וברגע שיוסדר החוב/ יתבצע דיווח מתאים – גם החשיפה הפלילית תצומצם. כיום בעקבות מצב קופת המדינה ונזקי הקורונה, רשות המיסים ביחד עם משרד האוצר שוקלים חידוש של נוהל גילוי מרצון. תנאי הנוהל כמסתמן יהיו קשיחים יותר מהתנאים של נוהל גילוי מרצון שהיה עד לשנת 2019.

הסדרת החוב היזומה מתאימה לכל בעל הכנסה משכירות או מנדל"ן (לחץ כאן להרחבה) או הכנסה מחשבון בנק במדינה זרה כגון ריביות/ דיבידנדים/ רווחי הון (לחץ כאן להרחבה) או כל הכנסה אחרת שלא דווחה. רצוי לגשת לרשות המסים ולהסדיר את חבות המס אף לפני נוהל גילוי מרצון המחודש, זאת ובאמצעות ליווי, ייעוץ ותכנון נכון. משרדנו נוהג לפנות למפקח/ רכז מס הכנסה הרלוונטי, להציג לו את העמדה האופטימלית ולנהל משא ומתן מול רשות המסים על מנת להגיע להסדר חבות המס האופטימלית עבור לקוחותינו.

לכל שאלה בנושא, פנו אלינו.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים