חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצוי ממאונט גוקס (MtGox) – השלכות המיסוי

פיצוי ממאונט גוקס (MtGox) – השלכות המיסוי

פיצוי ממאונט גוקס (MtGox) – השלכות המיסוי

בשנת 2014, בזמן שבו הביטקוין  היה עוד בחיתוליו, האיתריום עוד לא נולד ומרבית האנשים עוד לא ידעו מה משמעות המונחים קריפטו, בלוקצ'יין, ארנק דיגיטלי וכו' וכששוויו של ביטקוין אחד עמד על פחות מ-1,000 דולרים הודיעה בורסת הקריפטו היפנית MtGox על פשיטת רגל בשל פרצת אבטחה.

MtGox, נכון לאותה תקופה, הייתה פלטפורמת המסחר בעלת נפח המסחר הגבוה ביותר וכ-70% מכלל התנועות בקריפטו התבצעו באמצעותה. באותה עת, היו בתוך הבורסה כ- 850,000 מטבעות ביטקוין ובשל פרצת האבטחה נגנבו ממנה כ-650,000 מטבעות ביטקוין. כ- 200,000 מטבעות ביטקוין נותרו כיוון שלא היו על הפלטפורמה בעת הפריצה אלא נשמרו בארנק קר של MtGox.

באותו בוקר, בחודש פברואר 2014, אנשים רבים בעולם, וביניהם ישראלים רבים, חשו שחרב עליהם עולמם.

אולם ל- MtGox מונה נאמן אשר החל בהליך פירוק החברה והחזרת חלק מהחובות לנושים וזאת בין היתר באמצעות מימוש מטבעות ביטקוין בשנת 2017 בשווי הרבה יותר גבוה משוויו של הביטקוין בשנת 2014 (החוב לנושים מתבסס על שווי הביטקוין בעת הגניבה).

בימים אלה, אנו שומעים על יותר ויותר נושים אשר מקבלים מהנאמן של MtGox פיצוי באמצעות כסף מזומן (FIAT) ובאמצעות מטבעות ביטקוין/ביטקוין קאש ולעיתים גם וגם.

הנושים אומנם לא מפוצים בכל מטבעות הביטקוין אשר היו ברשותם ערב הפריצה אך חשוב לזכור כי ערך הביטקוין ממועד הפריצה בשנת 2014 ועד מועד הפיצוי בשנת 2024 הרקיע שחקים ועלה בערך ב6800% (!!)

לקבלת הפיצוי עשויות מ- MtGox עשויות להיות השלכות מיסוי.

הנושים מקבלים לידם מזומן וכן מטבעות ביטקוין אשר ברמת המטבע, כל ביטקוין שווה יותר ממה שהיה שווה בעת הפריצה.

עם זאת, חשוב לזכור כי הנושים לא מקבלים את כלל מטבעות הביטקוין אשר היו ברשותם בעת הפריצה אלא סביב 20% בלבד מסך המטבעות ולכן, 80% מהמטבעות למעשה הפכו לנכס שככל הנראה לעולם לא יושב דבר אשר עשוי ליצור הפסד הוני בר קיזוז מול רווחי הון.

בחלק מהמקרים בהם נתקלנו הצלחנו להגיע לתשלום מס מינימלי ביותר עבור מקבל הפיצוי ובמרבית המקרים אף הגענו למסקנה שאין חבות מס כלל.

משרדנו כולל בכירים לשעבר ברשות המסים, עו"ד, רו"ח, יועצי מס וכלכלנים ובעל ניסיון עשיר בתחום הקריפטו, גילויים מרצון והסדרת חבות מס בגין הכנסות שלא דווחו.

כמו כן, מלווה משרדנו נישומים אשר קיבלו, מקבלים ויקבלו פיצוי מחברת MtGox ובוחן עבורם את השלכות המיסוי, אופן הדיווח ומזעור חבות המס על ידי קיזוזי הפסדים, כתיבת חוות דעת, ניהול דיוני שומה עם רשות המסים ו/או הגשת דוחות לרשות המסים.

קיבלתם/עתידים לקבל פיצוי מחברת MtGox – פנו אלינו עוד היום לשיחה ראשונית ללא עלות עם אחד מעורכי הדין או רואי החשבון ממשרדנו המומחים בתחום הקריפטו.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים