חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכנית הסיוע להקלה על הכלכלה האמריקאית בעקבות הקורונה

דגל-ארה"ב-בשילוב-ע-הכיתובCOVID19

תוכנית הסיוע להקלה על הכלכלה האמריקאית בעקבות הקורונה

מיסוי | קורונה | ארה"ב

בכתבה זו נסביר איך אזרחי ארצות הברית החיים בישראל יכולים ליהנות מהמענק החדש של ממשל טראמפ.

בסוף חודש מרץ 2020 נחקק חוק Coronavirus Aid, Relief and Economic Security Act לסיוע לכלכלה בבית המחוקקים בארה״ב, במטרה להתמודד עם השלכותיה הכלכליות של מגפת הקורונה. חוק זה מעניק מגוון רחב של תמריצים לאזרחים אמריקאיים.
בין היתר, הוראות החוק כוללות: דמי אבטלה לשכירים, לעצמאיים ולעובדי קבלן.
 בנוסף החוק מכיל הוראות שיתמכו בעסקים קטנים ויעזרו להם במקרה של פגיעה בתזרים המזומנים. כן החוק קובע מתן מענקים כמפורט להלן בכפוף לתנאים מסוימים.

הנושא הכי מעניין לענייננו הוא שההטבות חלות על משלמי מיסים לארצות הברית ואזרחי ארצות הברית גם אם הם תושבי ישראל!

להלן יובא פירוט באשר למענקים -הפירוט אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של עו"ד, יועץ מס או רו"ח 
משלם מיסים יחיד או זוג המשלם מיסים בנפרד ומרוויח פחות מ- 75,000$ בשנת 2019 זכאים למלוא סכום המענק, קרי 1,200$ לאדם בוגר ו 500$ לילד מתחת לגיל 17. מי שמרוויח מעבר להכנסה זו יקבל מענק מופחת ומי שמרוויח מעבר לסף עליון של 99,000 דולר לא יקבל מענק. כמו כן, זוג המשלם מיסים ביחד ומרוויח פחות מ- 150,000$ בשנה זכאי למלוא המענק, קרי 1,200$ למבוגר ובנוסף 500$ דולר לילד מתחת לגיל 17, כאשר למי שמרוויח מעבר להכנסה זו המענק מופחת ומעל סף עליון של 198,000$ לא יתקבל מענק. מי שלא מחויב במס יקבל 600 דולר.

המענק מתקבל אוטומטית ואין צורך לפנות ל- IRS (רשות המיסים האמריקאית). בנוסף לכך, המענק לא חייב במס ואינו נחשב להכנסה, אלא למעשה זיכוי ממס. רשות המס בארה״ב תשתמש בדוח מס שהוגש לשנת 2019 (ואם הדוח של שנת 2019 עדיין לא הוגש אז בדוח של 2018) לצורך קביעת סכומי התשלום והחזרי המס.

למשרדנו מחלקה למיסוי אמריקאי אשר מסייעת במיצוי הזכויות לאזרחים אמריקאיים החיים בישראל. פעמים רבות משלבים גילוי מרצון בארה"ב עבור ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית שלא הגישו דוחות בארה"ב עד היום ביחד עם הדרישה למענקי קורונה מארה"ב.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים