חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נוודות דיגיטלית ביוון

נוודות דיגיטלית ביוון

נוודות דיגיטלית ביוון

נוודות דיגיטלית

נוודות דיגיטלית היא אורח חיים בו אנשים משתמשים בטכנולוגיה כדי לעבוד מרחוק, לעתים קרובות תוך נסיעה למקומות שונים בעולם. נוודים דיגיטליים משתמשים בדרך כלל באינטרנט כדי ליצור קשר עם לקוחות או מעסיקים, לתקשר עם עמיתים ולגשת לכלים ולמשאבים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם. כך מתאפשר להם לחיות ולעבוד מכל מקום בעולם, כל עוד יש להם חיבור לאינטרנט. נוודים דיגיטליים בוחרים לרוב באורח חיים זה מכיוון שהוא מאפשר שליטה על זמני העבודה שלהם, לצד אפשרות לחוות תרביות וקהילות חדשות.

לנוודים דיגיטליים יש בדרך כלל קריירה המאפשרת להם לעבוד באופן עצמאי, כמו פרילנסרים, יזמים או עובדים של חברה שמאפשרת עבודה מרחוק. המונח "נווד דיגיטלי" יכול להתייחס למגוון קריירות וכולל, אך לא רק: יוצרי תוכן (כמו סופרים או בלוגרים), מעצבים גרפיים ומפתחי אתרים, מהנדסי תוכנה ומתכנתים, אנשי שיווק ומנהלי מדיה חברתית.

ויזת נווד דיגיטלי ביוון

בשנת 2021 יוון השיקה את "ויזת הנווד הדיגיטלי", המאפשרת לאזרחים זרים לשהות במדינה ולעבוד מרחוק בצורה מקוונת. עם השקת ויזה זו, יוון הצטרפה למדינות נוספות באיחוד האירופי שמתירות שהייה בשטחן למי שאינו אזרח האיחוד על ידי ויזת נווד דיגיטלי.

קריטריונים לזכאות

כל אזרח זר שאינו תושב האיחוד האירופי יכול להגיש בקשה לקבלת וויזת נווד דיגיטלי ביוון כל עוד הוא עומד בהכנסה מינימלית של 3,500 אירו בחודש. על מגיש הבקשה יש להציג אישור כי הוא אכן מועסק בחברה ושהחברה אינה חברה יוונית. אם מדובר בעצמאי, הוא יצטרך להציג את מטרת העסק שלו ולהוכיח שהפעילות העסקית שלו היא מחוץ ליוון. חשוב לזכור, כי נווד דיגיטלי עצמאי לא יכול לרשום את העסק שלו ביוון. בנוסף, מבקש הבקשה צריך להיות מסוגל להשלים את כל חובות העבודה שלו מרחוק באמצעות טכנולוגיות מקוונות כמו WIFI, מחשבים ניידים וכו'.

כאמור לעיל, מבקש הבקשה לוויזת הנווד הדיגיטלי צריך להוכיח כי הוא מרוויח 3,500 אירו בחודש נטו, כלומר לאחר ניכוי מס. אם רוצים להרחיב את אישור השהייה במדינה גם לבני משפחה, יש להוכיח הכנסה גבוהה יותר: תוספת של 20% לבן/בת זוג ו-15% עבור כל ילד. לדוגמה, אם אדם רוצה להרחיב את אישור השהייה לבן/בת הזוג וילד אחד, ההכנסה נטו לחודש צריכה לעמוד על 4,830 אירו לפחות.

הליך הגשת הבקשה

על מגיש הבקשה לוויזת נווד דיגיטלי ביוון יש למלא טופס המקוון באינטרנט בסך 75 אירו. אם מגיש הבקשה עוד לא נכנס לשטחי יוון, עליו להגיש את הבקשה לוויזת הנוודות בשגרירות יוון בישראל, אך אם אדם נמצא כבר ביוון עליו להגיע למשרד ההגירה והמקלט ביוון שנמצא באתונה בלבד ולהגיש שם פיסית את הבקשה. הבקשה לוויזת נוודות דיגיטלית נבדקת בממוצע של עשרה ימים לאחר הפנייה לרשויות.

תוקף הוויזה וחידוש

תוקפה של וויזת נווד דיגיטלי הוא שנה, ולאחר מכן ניתן לחדש אותה על ידי פנייה למשרד שירות ההגירה באתונה. כדי לקבל אישור להארכת הוויזה, יש לשמור על רמת ההכנסה המינימלית הנדרשת. בנוסף, אם בזמן תקופת הוויזה היחיד עזב את יוון לתקופה של מעל חצי שנה, הוויזה מאבדת את תוקפה.

נוודות דיגיטלית ביוון – תמריצי מס

אדם השוהה ביוון פחות מ183 ימים בשנה לא נחשב כתושב מס במדינה ולא יצטרך לשלם מס הכנסה ליוון על הכנסותיו השונות בעולם. לאחר שהיה של 183 ימים במדינה, הנווד ייחשב לתושב מס ויהיה חייב בתשלום מיסים לרשויות ביוון. הודות בין ישראל ליוון, הוא יוכל להפחית את סכום המס שהוא חייב ביוון בסכום המס שהוא שילם כבר בישראל.

כדי שוויזת הנוודות הדיגיטלית תהיה בתוקף, על בעל הוויזה לשהות מעל חצי שנה במדינה וכך לפי אמנת המס בין המדינות גם יהיה חייב בתשלום מס ליוון ולא לישראל. בעוד שמחזיק הוויזה עומד בתנאי זה, הוא נהנה מתמריץ מיוחד ומשמעותי מאוד של זכאות מיידית להפחתה של 50% משיעור המס שהוא חייב למדינה. בתמריץ מס זה ניתן לראות איך יוון מעודדת ותומכת בנוודים הדיגיטליים להגיע אליה ולשהות בשטחה.

הנפקת וויזת הנוודות הדיגיטלית ביוון מוכיחה כי המדינה פתוחה לרעיונות חדשים ומוכנה לאמץ את העידן הדיגיטלי. בנוסף, רשת הנטוורקינג שנבנית ביוון בין הנוודים הדיגיטליים היא דרך מצוינת עבורם להתחבר זה לזה ולחלוק רעיונות, כך שנוצר בסיס חזק לשיתוף פעולה ופיתוח עסקי ויצירת תחושה חזקה של קהילה.

מאמרים נוספים בנושא יוון:

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים