חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקמת חברה ביוון

הקמת חברה ביוון

הקמת חברה ביוון

סוגי חברות וישויות עסקיות ביוון

פעילות עסקית ביוון יכולה להתבצע במסגרת סוגים שונים של ישויות עסקיות, שהבולטות ביניהן ביוון הן:

  1. שותפות כללית – שותפות של לפחות שני פרטים שבה השותפים אחראיים לכל התחייבויות החברה, ללא התחשבות בגובה ההשקעה שלהם בחברה. עם זאת, הנכסים ו/או הרווחים מתחלקים בהתאם להסכם בין השותפים.
  2. שותפות מוגבלת – ישות עסקית זו דומה מאוד לשותפות כללית, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא לעניין האחריות של השותפים בחברה. בשותפות מוגבלת, קיימים שני סוגי שותפים- שותף מוגבל ושותף כללי. השותפים המוגבלים מספקים מימון לשותפות שמאפשרת לה לפעול, ואחריות כל אחד מהשותפים המוגבלים מוגבלת לסכום גובה ההשקעה שלו. השותף הכללי אחראי באופן מלא לכלל חובות השותפות והוא מוגדר המנהל הבלעדי של השותפות.

גם שותפות כללית וגם שותפות מוגבלת מתאימות בדרך כלל לעסקים קטנים המעניקים שירותים מקצועיים.

  1. חברה בערבון מוגבל– צורה זו של ישות עסקית היא הנפוצה ביותר ביוון. ההון הרשום של החברה מורכב מההשקעות של בעלי המניות, והאחריות של כל אחד מהם מוגבלת לסכום שהשקיע. יש לציין שעלויות ההקמה והתפעול של חברה בע"מ ביוון גבוהות משמעותית מהממוצע בעולם.
  2. חברת מניות משותפת– בישות עסקית זו הון החברה מחולק למניות, וכמו בחברה בערבון מוגבל, אחריות בעלי המניות מוגבלת בהתאם לסכום השקעתם. בסוג חברה זו דירקטוריון החברה אחראי על ניהול הפעילות העסקית של החברה. חשוב לציין כי ישות משפטית זו תמיד תוגדר כחברה מסחרית גם אם מטרתה לא בהכרח קיום פעילות מסחרית.
  3. חברה פרטית– זוהי חברה, ואין בה בעלי מניות מהציבור. כדי להיות שותף בחברה פרטית יש לרכוש לפחות מניה אחת מהחברה. אחריות השותפים לחברה מוגבלת לכמות המניות שהם מחזיקים, ומטבעה לא ניתן לסחור במניותיה בבורסה.
  4. סניפים ונציגויות– אם לא רוצים להקים חברה מן המניין ביוון, אך כן רוצים להשיג טביעת רגל במדינה, יוון מאפשרת הקמת סניף או נציגות של חברה זרה בשטחיה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהקמת שלוחה/סניף ביוון של החברה הזרה, או בשליטת חברה זרה על חברה יוונית ע"י החזקה במניות. מטרת ישות עסקית זו היא לאפשר לחברות זרות לבצע פעילויות עסקיות בתוך יוון הקשורות בניהול, תפעול, תיווך ושכירות, ולאפשר בחינת הזדמנויות עסקיות במדינה בעתיד.

כאשר שוקלים לפתוח עסק ביוון, חיוני להיעזר באנשי מקצוע מקומיים כדי להבין את ההשלכות המיסוייות, המשפטיות והרגולטוריות של כל ישות עסקית מבוקשת. למשרדנו קשרים ענפים עם רואי חשבון ועורכי דין ביוון המסייעים ללקוחותינו בתהליכי הקמת עסקים, פתיחת חשבונות בנק, רכישת נכסים וכיו"ב.

לקריאה נוספות אודות סוגי חברות ביוון והקמתן לחצו כאן.

אופן רישום חברה ביוון

ביוון, הקמת עסק כרוכה בשורה של צעדים מנהליים, משפטיים וכלכליים. הצעד הראשון עבור בעלי העסקים הוא בחירת ישות עסקית המתאימה לסוג החברה שהם מעוניינים להקים.

לאחר מכן הכרחי לוודא ששם החברה הרצוי לא נמצא בשימוש. יש לאשר ולעגן את שם החברה בלשכת המסחר הכללית לאחר בחירתו.

השלב הבא הוא יצירת תקנון החברה שעליו לכלול את מטרת החברה ואת התאגדות החברה בכתב, ובישויות עסקיות מסוימות נדרשת גם חתימה של נוטריון לטובת הקמת החברה. בנוסף, יש לפתוח חשבון בנק עסקי שאליו יש להכניס את ההון הראשוני הנדרש בהתאם לישות העסקית שנבחרה.

החברה חייבת להיות רשומה הן בלשכת המסחר המקומית הרלוונטית והן בלשכת המסחר הכללית (GEMI – Global Markets Entity Identifier). מספר הרישום של החברה, הנדרש בכל עסקה רשמית שמתבצעת, יינתן לחברה בעת הרישום. על החברה גם להירשם במשרד המס (DOY -Internal Revenue Service), שבו נמצאת החברה, ולאחר שתירשם היא תקבל מספר מס שילווה אותה בכל היבטי המס שהיא חייבת בהם במדינה.

לכן, בעלי העסקים צריכים לתקשר עם רשויות המנהל המתאימות כדי לקבל את ההיתרים הנדרשים.

למרות שהפרוצדורה להקמת חברה ביוון נראית מורכבת ומסובכת, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין או ברואה חשבון מתחילת התהליך של הקמת החברה כדי להקל על ההליך ולבצע את הפעולות הבירוקרטיות הנדרשות במהירות ובמקצועיות.

הקמת חברה ביוון מנגישה לבעלי העסקים את השווקים הבינלאומיים והאירופיים בפרט, לכן בסופו של יום המאמץ והבירוקרטיה עשויים להשתלם מאוד!

יתרונות לרישום חברה ביוון

יתרון משמעותי מאוד הוא שיוון חברה באיחוד האירופי, כך שהיא פועלת תחת תקנות סחר ומס מותאמות עם מדינות חברות אחרות. המשמעות היא שעבור עסקאות B2B (בין חברות) בתוך האיחוד האירופי, חל לעתים קרובות מנגנון המע"מ "חיוב הפוך", מה שיכול לפשט את המיסוי. בנוסף, הנחיות האיחוד האירופי מכוונות למנוע מיסוי כפול על רווחים המועברים בין מדינות, מה שמייעל מאוד את ניהול ההשקעות ברחבי האיחוד האירופי.

יתרון נוסף הוא שיוון חתומה עם ישראל ועם מדינות רבות בעולם על אמנות למניעת כפל מס שמונעות גביית כפל מס על הכנסות שונות, ומונעות או מפחיתות את שיעורי ניכוי המס על דיבידנדים, תמלוגים וריביות ששולמו במדינות החתומות.

בעקבות המשבר הכלכלי שחוותה המדינה בשני העשורים האחרונים, הממשלה היוונית בשיתוף פעולה עם האיחוד האירופי, מציעה מגוון רחב של תמריצים במטרה למשוך השקעות זרות, במיוחד במגזרים כמו, תיירות, אנרגיה ואיכות הסביבה. אלה יכולים לכלול הפחתות מס משמעותיות ואפשרויות מימון מטעם המדינה. בנוסף, יוון היא אחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר בעולם, ומציעה הזדמנויות עסקיות משמעותיות מאוד לחברות במגזר של תעשיית התיירות.

למידע ספציפי על אמנת המס בין יוון וישראל, ותמריצי מס שונים ביוון לחצו כאן.

על מנת לעבור את התהליך בצורה קלה ועל הצד הטוב ביותר, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, שמכירים את השוק היווני. משרדנו מציע סיוע בהקמת חברה ביוון ובתחומים שונים נוספים. צרו איתנו קשר ונשמח לתאם עמכם פגישת היכרות.

מאמרים נוספים בנושא יוון:

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים