חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקמת חברה בקפריסין

הקמת חברה בקפריסין

הקמת חברה בקפריסין

סוגי חברות בקפריסין

 

הקמת חברה ופעילות עסקית בקפריסין יכולה להתבצע במסגרת סוגים שונים של ישויות עסקיות, שהבולטות ביניהן בקפריסין הן:

  1. חברה פרטית בערבון מוגבל לפי מניות –סוג החברה הנפוץ ביותר בקפריסין. חבות המשקיעים בחברה כזו מוגבלת, לפי תקנון החברה, לסכום המניות שבבעלותם. מספר בעלי המניות המינימלי בחברה הוא אחד ומספר בעלי המניות המקסימלי שלה הוא חמישים, והיא אינה יכולה להציע לציבור את מניותיה. סוג זה של חברה יהיה הרלוונטי ביותר למי שאינו בעל אזרחות אירופאית, כיוון שישנה אפשרות לפתיחת חברה פרטית Offshore, כלומר חברה בינלאומית בבעלות זרים (מי שאינם אזרחי קפריסין). כך משקיעים זרים עושים בה שימוש מבלי שיהיה צורך בנוכחות ממשית שלהם בקפריסין.
  1. חברה ציבורית בערבון מוגבל לפי מניות – גם כאן, חבות המשקיעים בחברה כזו מוגבלת, על פי תקנון החברה, לסכום המניות שבבעלותם. מספר בעלי המניות המינימלי בחברה ציבורית חייב להיות לפחות שבעה, והיא רשאית להזמין את הציבור לקנות ממניותיה. ההון המינימלי (המונפק) של חברה ציבורית הוא 25,629 יורו.
  2. חברה בערבון מוגבל בערבות ללא הון מניות – לחברה כזו אין הון מניות והשותפים בה פועלים כערבים ולא כבעלי מניות. לפי התקנון אחריותם מוגבלת עד לסכום אותו התחייבו להעביר לטובת חובות החברה במקרה של פירוק.
  3. חברה בערבון מוגבל בערבות עם הון מניות – לחברה כזו יש הון מניות ולפי התקנון שלה חבות השותפים בה מוגבלת לסכום המניות שבבעלותם ועד לסכום שהשותפים התחייבו להעביר לטובת חובות החברה במקרה של פירוק. חברה כזו יכולה להיות הן פרטית והן ציבורית, כאשר חברה ציבורית יכולה להציע לציבור הרחב את מניותיה.
  4. חברת השקעות הון משתנה (VCIC) – המיוחד בסוג זה של חברה היא שלפי תקנון החברה למניות יש ערך משתנה במקום ערך נקוב. חברה כזו יכולה להתאגד רק לאחר קבלת רישיון מרשות ניירות הערך הקפריסאית (CySec) לפעול כקרן השקעה קולקטיבית (CIF). חברה כזו יכולה להיות הן ציבורית והן פרטית, בהתאם לסוג קרן ההשקעות הקולקטיביות (CIF) שתיקח חברת השקעות משתנה כזו (UCITS, AIF, AIFLNP, RAIF). מספר השותפים בחברה פרטית יכול לנוע בין מינימום בעל מניות אחד עד מקסימום של חמישים בעלי מניות. בחברה ציבורית ישנה דרישה רק למינימום של בעל מניות אחד.

אופן רישום החברה בקפריסין

בלא תלות בסוג החברה אותה תבחרו להקים, ניתן להגיש את הבקשה להקמת החברה בצורה מקוונת באמצעות מערכת ההגשה האלקטרונית של רשם החברות. לבקשה יש לצרף מספר מסמכים אודות החברה, ביניהם העתק תעודת זהות או דרכון של המעסיק, תזכיר תקנון החברה מתורגם לשפה היוונית חתום על ידי בעלי המניות, טופס רישום הצהרת מעסיקים לגיוס עובדים ועוד. בנוסף לאלו, יתכן ויעלה צורך לספק מידע אודות הדירקטורים ובעלי המניות של החברה. על מנת להירשם יש לשלם אגרה בגובה 165 יורו, או 235 יורו במקרה של חברה ללא הון מניות. ניתן לשלם את הסכום באשראי בלבד.

לחלופין, ניתן להגיש את הבקשה גם בדואר. לבקשה זו יש לצרף מסמכים כאמור לעיל, בנוסף למסמך המעיד על כתובת המשרד הרשום של החברה, מידע אודות הדירקטורים הראשונים, מזכירות החברה ועוד. האגרה ברישום בדואר היא 165 יורו, ובמקרה ונדרש הליך מזורז יש לשלם אגרה נוספת של 100 יורו. ניתן לשלם במזומן, בצ'ק או באמצעות העברה בנקאית.

יתרונות לרישום חברה בקפריסין

יתרון משמעותי מאוד הוא שקפריסין חברה באיחוד האירופי, כך שהיא פועלת תחת תקנות סחר ומס שמתואמות עם מדינות חברות אחרות. המשמעות היא שעבור עסקאות B2B (בין חברות) בתוך האיחוד האירופי, חל לעתים קרובות מנגנון המע"מ "חיוב הפוך", מה שיכול לפשט את המיסוי. בנוסף, הנחיות האיחוד האירופי מכוונות למנוע מיסוי כפול על רווחים המועברים בין מדינות, מה שמייעל מאוד את ניהול ההשקעות ברחבי האיחוד האירופי.

בנוסף, קפריסין חתמה עם מדינות רבות בעולם על אמנות למניעת כפל מס שמונעות גביית כפל מס על הכנסות שונות, ומונעות או מפחיתות את שיעורי ניכוי המס על דיבידנדים, תמלוגים וריביות ששולמו במדינות החתומות. יודגש כי ישראל וקפריסין טרם חתמו על אמנה למניעת כפל מס, אך בימים אלה ממש עומלות שתי המדינות על גיבוש האמנה וכתיבתה.

משום שלא קיימת אמנת מס בין שתי המדינות, היתרון הגלום במס החברות הנמוך למשל, יכול להפוך לחיסרון, כך שאם תוכח שליטה בחברה מישראל, תחויב החברה במס כפול- 23% לישראל, ו-12.5% לקפריסין. מכאן, עולה חשיבות ההיוועצות במומחים בתחום על מנת לבצע תכנון מס נכון להפחית את השיעורים החייבים במס ולהנות מהיתרונות שבהקמת חברה בקפריסין.

רישום חברה זרה הוא השלב הראשון להקמת חברה בקפריסין. לאחריה יש לפתוח חשבון בנק בקפריסין דרכו תעבוד החברה.

עלות הקמת החברה נמוכה יחסית והליך הרישום יכול להיות מהיר ביותר, בין 5 ל-10 ימי עסקים באם ממלאים את כל הדרישות הבירוקרטיות של הרשם ומגישים את כל המסמכים בזמן. על מנת לעבור את התהליך בצורה קלה ועל הצד הטוב ביותר, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, שמכירים את השוק הקפריסאי. משרדנו מציע סיוע בהקמת חברה בקפריסין ובתחומים שונים נוספים. צרו איתנו קשר ונשמח לתאם עמכם פגישת היכרות.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים