חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נוודות דיגיטלית בקפריסין

נוודות דיגיטלית בקפריסין

נוודות דיגיטלית בקפריסין

נוודות דיגיטלית

נוודות דיגיטלית היא אורח חיים בו אנשים משתמשים בטכנולוגיה כדי לעבוד מרחוק, לעתים קרובות תוך נסיעה למקומות שונים בעולם. נוודים דיגיטליים משתמשים בדרך כלל באינטרנט כדי ליצור קשר עם לקוחות או מעסיקים, לתקשר עם עמיתים ולגשת לכלים ולמשאבים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם. כך מתאפשר להם לחיות ולעבוד מכל מקום בעולם, כל עוד יש להם חיבור לאינטרנט. נוודים דיגיטליים בוחרים לרוב באורח חיים זה מכיוון שהוא מאפשר שליטה על זמני העבודה שלהם, לצד אפשרות לחוות תרביות וקהילות חדשות.

לנוודים דיגיטליים יש בדרך כלל קריירה המאפשרת להם לעבוד באופן עצמאי, כמו פרילנסרים, יזמים או עובדים של חברה שמאפשרת עבודה מרחוק. המונח "נווד דיגיטלי" יכול להתייחס למגוון קריירות וכולל, אך לא רק: יוצרי תוכן (כמו סופרים או בלוגרים), מעצבים גרפיים ומפתחי אתרים, מהנדסי תוכנה ומתכנתים, אנשי שיווק ומנהלי מדיה חברתית.

ויזת נווד דיגיטלי בקפריסין

בינואר 2022 קפריסין השיקה מסלול לקבלת ויזת נווד דיגיטלי עבור מי שאינו אזרח אירופה ומעוניין לעבוד בקפריסין ועבודתו נעשית עבור מעסיקים או לקוחות הממוקמים מחוצה לה. הוויזה הראשונית היא לתקופה של עד שנה, ולאחריה ניתן לחדש את הוויזה לשנתיים נוספות, כל שנתיים. על מנת לקבל את וויזת הנווד הדיגיטלי יש לספק הוכחה להכנסה חודשית יציבה של לפחות 3,500 יורו נטו (לאחר ניכויי מס).

ממשלת קפריסין הרחיבה את הוויזה כך שניתן לכלול גם את בני המשפחה הקרובה של הנווד הדיגיטלי בבקשת התושבות. התנאים לכך הם שאף אחד ממקבלי הוויזה לא יחפש עבודה בקפריסין במהלך תקופה זו או ישתתף בפעילות כלכלית או עסקית כלשהי במדינה. כלומר, תחת ויזה זו, ניתן להיות מועסקים ע"י גורמי חוץ בלבד. בני המשפחה מורשים להתגורר בקפריסין כל עוד אשרת המבקש הראשי תקפה.

נוודות דיגיטלית בקפריסין היא יעד אטרקטיבי עבור נוודים דיגיטליים, משום חברותה באיחוד האירופי, מיקומה במזרח הים התיכון ומזג אוויר הנוח שלה במשך כל ימות השנה. המיקום הגיאוגרפי הנוח שלה,  הופך את קפריסין לנגישה בקלות מאפריקה, אסיה ואירופה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור אלו שעובדים מרחוק.

נוודות דיגיטלית בקפריסין – תמריצי מס

בקפריסין חוקקו תמריצי מס רבים על מנת למשוך אנשים מוכשרים למדינה, כך למשל יחיד שהיגר לקפריסין זכאי לפטור של 50% ממס בגין שכר שנתי העולה על 55,000 יורו, לתקופה של עד 17 שנה. יש לשים לב שהחוק חדש מאוד, ויחול רק על עובד שהעסקתו החלה לאחר ינואר 2022, ושלא הוגדר כתושב קפריסין במשך 10 השנים האחרונות. יתרון משמעותי נוסף שמעניקה חקיקת המס בקפריסין הוא שניתן לקבל פטור ממס מתשלום מיסים על הכנסות מחוצה לה, בתנאי שמתגוררים בקפריסין פחות משישה חודשים בשנה.

מעבר לכך, נווד דיגיטלי בקפריסין יהיה חופשי מתשלום מס לקפריסין עד ליום ה-183 לשהותו במדינה, לאחר 183 ימים, הנווד יחשב לתושב מס, ויוטלו עליו מיסים.

עליית מספר הנוודים הדיגיטליים בקפריסין היא סימן מצוין לכלכלת ולעתיד המדינה. הנתון יכול ללמד אותנו שהמדינה פתוחה לרעיונות חדשים ומוכנה לאמץ את העידן הדיגיטלי. רשת הנטוורקינג שנבנית בקפריסין בין הנוודים הדיגיטליים היא דרך מצוינת עבורם להתחבר זה לזה ולחלוק רעיונות, כך שנוצר בסיס חזק לשיתוף פעולה ופיתוח עסקי ויצירת תחושה חזקה של קהילה.

משרדנו כולל בכירים לשעבר ברשות המסים, וכן, רואי חשבון ועורכי דין. נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע בכל שאלה.

ליצירת קשר

מאמרים אחרונים

מאמרים חמים

להתייעצות עם מומחה במסים